Zondag 26 juni, Arzúa – Perdrouzo, 19 km

image

De één na laatste etappe naar Santiago. Ik loop om kwart voor 7 al weg. Heb een broodje in mijn hand. Ik loop deze dag helemaal alleen, maar heb wel met het groepje Nederlanders afgesproken tot Perdrouzo te lopen. Het is een bosrijke route.

image

Ik geniet met volle teugen, voel me sterk, maar ben toch ook weer blij, als ik er ben. Omdat ik alleen loop en mijn eigen pauzes bepaal, ben ik al om 12.00 uur in Perdrouzo. Ik denk een leuke herberg te zien en app de anderen. Moet wel tot 13.00 wachten om in te checken. Jeetje wat heb ik me op de herberg verkeken. Nou ja, één keer douchen en slapen en ik heb weer een andere herberg! Ik voel het helemaal nog niet kriebelen dat ik er bijna ben. Komt waarschijnlijk ook dat ik Finisterre  (Einde van de wereld – aan de kust) in mijn achterhoofd heb.

Vandaag nog even een leuke conversatie gehad met een Aziatische oude man. Ik liep alleen toen ik vóór mij twee herdershonden zag en hoorde blaffen. Ze zaten vast, maar konden bijna op het pad komen. Ik denk, laat ik maar even wachten op een pelgrim achter mij, zodat ik me achter hem kan verschuilen. Komt er een heel schriel, Aziatische man aanlopen. Hij snapt het probleem en zegt: “Bad dogs?” Ik vertel hem dat ik bang ben voor die honden. Hij gebaart dat ze vastzitten. Ik zeg dat ik toch liever me verschuil achter een “strong man”. “Oh, no no”, zegt ie. Als we voorbij zijn, zeg ik dat hij mijn leven gered heeft. “Oh, no no” zegt hij hoofdschuddend! We lopen in ons eigen tempo weer door!

Ik moet nog 20 km naar Santiago en heb in totaal 886 km gelopen.

Lieve groet, Tjitske

3 gedachtes over “Zondag 26 juni, Arzúa – Perdrouzo, 19 km

  1. hoi lieve Tjitske ,

    you did it !!
    Het lijkt me fijn en ook wat weemoedig , deze ‘laatste ‘kilometers.
    Ik heb met je mee genoten en afgezien .
    Dank daarvoor .
    Een big hug en alle liefs ,
    Anthonie

    Liked by 1 persoon

  2. Hoe anders is het niet meer onderweg te zijn met velen op de camino Frances. Maar je eigen afsluiting van deze wonderbaarlijke tocht te zoeken. Geniet van Fisterra en pak de zonsondergang bij de vuurtoren!!

    Like

Geef een reactie

