Dinsdag 28 juni, Santiago – Castelo, 10 km.

image

Nog maar nauwelijks bekomen van het ene avontuur, gooi ik me al weer in een nieuw avontuur: doorlopen naar het einde van de wereld, Finisterre! Voor mij nog 5 dagen lopen. De vermoeidheid van gisteren heeft nog geen tijd gehad om uit mijn lijf te kruipen. Maar,
ik kies ervoor niet een rustdag te nemen in Santiago, maar vandaag een kleine etappe te lopen om de stad uit te komen. Elly, Jan-Willem en Annette zijn dezelfde mening toegedaan. Het is opnieuw een avontuur, want hoe wordt de route aangegeven, hoe zijn de paden, etc. Nog maar net de stad uit, zien we dit paaltje:

image

Krijg nou wat: we kunnen dus op dezelfde voet verder. Bovendien staan ook hier de bekende gele pijlen op muren en wegen geschilderd.
Ik wil heel graag de zonsondergang bij Finisterre meemaken én een zelf gevonden Jacobsschelp mee terugnemen! Dat wordt mijn missie! Hahaha, bij Cruz de Ferro ging daar ook drie dagen planning aan vooraf, maar toen heb ik niet de zon zien opkomen!
We zijn verrast door de rust op de paden en de schoonheid ervan. Nu zijn we in een kleine particulaire herberg, waar de vrouw des huizes heerlijk voor ons heeft gekookt. Er zijn 11 pelgrims in huis. We hebben een prachtige kamer voor 4 personen! Lijkt meer op een appartementje. De huisbaas lijkt op Danny Devito en niet alleen qua uiterlijk. Hij heeft ook de lach van hem en schatert vooral om zichzelf.
Onderweg hadden we nog even een mooi onderonsje met bovenstaand Spaanse vrouw. Zij stond voor zich uit te mijmeren, toen ik zag dat er naast haar een grote boom met sinaasappels stond. Ik vroeg haar via gebarentaal of ik die boom op de foto mocht zetten. Zij was aangenaam verrast. Ik hoopte zo dat ik haar “uit de foto kon halen”, maar het ging dus om de boom! Zie:

image

Annette, die de rij sloot kreeg zelfs nog een kushandje. Een cadeautje!
En deze foto is live:

image

Ik heb in totaal 921 km gelopen en het is nog 78 km naar Finisterre! 😄

Lieve groet, Tjitske

2 gedachtes over “Dinsdag 28 juni, Santiago – Castelo, 10 km.

  1. Wij hadden al in ons warm helende voetenbadje gezeten maar jij blijft maar doorlopen.
    Ik hoop je ” snel ” weer op Schier te zien.
    Vr.groet Buuf

    Like

  2. Santiago, ach, wat heb ik je gemist, maar het is al weer lang gelee…ik dacht, ik loop zo van de route in de mis. Er is zoveel veranderd door de eeuwen heen, ik ben eindelijk en gelukkig op jouw heilige grond nedergedaald. Een stoeltje graag als het ff kan? Mijn zucht is maar voor een gedeelte waar het hoort, en dat voelt goed. Aan het einde, Finisterre, ligt mijn begin en dan zucht ik uit…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

